A Manchester United a világ legértékesebb futballmárkája

A Manchester United lett a világ elsõ, egy milliárd dolláros értéket átlépõ futballmárkája, áll egy errõl szóló Brand Finance kutatásban.


A Brand Finance listája, amely az egyes futballcsapatok "márkaerejét", illetve azt méri, hogy miként képesek globális ismertségüket kiaknázni, megmutatja, hogy a Manchester United két trófea nélküli szezon ellenére is megkerülhetetlen tényezõ ebben a tekintetben.

 

Csapatnév

Helyezés

2015

Helyezés

2014

Ország

Márkaérték

2015 ($)

Márkaérték

2014 ($)

Manchester United FC 1 3 Anglia 1206 739
FC Bayern München 2 1 Németország 933 896
Real Madrid CF 3 2 Spanyolország 873 768
Manchester City FC 4 5 Anglia 800 510
Chelsea FC 5 7 Anglia 795 502
FC Barcelona 6 4 Spanyolország 773 622
Arsenal FC 7 6 Anglia 703 505
Liverpool FC 8 8 Anglia 577 469
Paris Saint-Germain FC 9 10 Franciaország 541 324
Tottenham Hotspur FC 10 12 Anglia 360 248
Juventus FC 11 13 Olaszország 350 247
Borussia Dortmund 12 9 Németország 326 327
FC Schalke 04 13 11 Németország 302 313
AC Milan 14 14 Olaszország 244 236
Everton FC 15 20 Anglia 228 121

 

A kutatás állítása szerint a United sikerének kulcsa a "páratlan" szponzori szerzõdésekben keresendõ, példaként hozva a szezononkénti 47 millió font összértékû Chevrolet mezszponzori szerzõdést.

 

Szintén remekül reagálták le a Vörös Ördögök a Nikeval korábban kötött mezgyártói szerzõdés lejáratát, hiszen szinte azonnal sikerült kialkudniuk egy sokkal kedvezõbbet az Adidasszal.

 

A német márka fogja a következõ tíz évben készíteni mezeiket a 750 millió font összértékû megállapodás értelmében, amely egyébként háromszorosa a korábban évenkénti 23.5 millió fontos Nike-szerzõdésnek.

 

 

Ez a hozzáértõ üzleti érzék a sikerük kulcsa, és ezzel együtt például ezért áll csak a hatodik helyen a Barcelona, amely pedig a legerõsebb márkával rendelkezõ klub a világon.

 

"Akármilyen sikerekben gazdag is lehet a Barcelona, ez sem elég számukra, hogy ugyanazon a szinten legyen márkaértékük, mint a rivális Real Madridé (amely márkaértéke 100 millió dollárral nagyobb), vagy éppen a hihetetlen ütemben fejlõdõ angol csapatoké" - magyarázza a kutatás.

 

"Sportsikereiknek, illetve annak köszönhetõen, hogy olyan már most legendás státuszt kivívó futballistákkal rendelkeznek keretükben, mint Messi és Neymar, a Barcelona jelenleg minden klub közül a legerõsebb márkával, a Brand Finance által AAA+-ra minõsítve."

 

"Azonban a "márkaerõsség" csak az adott márka fogalmi potenciálját mutatja. Ahhoz, hogy egy klub márkája bevételeket generáljon, ugyanolyan sztárokkal teletûzdelt üzleti csapat szükséges, mint amilyen a pályán kell egy végsõ sikerhez."

 

Ez az üzleti oldalon megfigyelhetõ erõsség a Manchester United viharos elõretörését jelentette a lista éléig meg sem állva.


Telegraph

Kövess minket Facebookon, Instagramon, Twitteren és YouTube-on is!



Támogasd adományoddal a ManUtdFanatics.hu működését!

Hozzászólások

Támogatás

Támogasd adományoddal
a ManUtdFanatics.hu működését!