A Vörös Ördögök útvonal-terve

Sir Alex Ferguson és a csapat hétfõn Amerika felé veszik az irányt, hogy folytassák felkészülésüket a következõ idényre.


A United öt mérkõzést játszik majd három hét alatt Bostonban, Seattle-ben, Chicagoban, New Jerseyben és washington D.C.-ben. De vajon mennyire komoly munka megtervezni egy ilyen utat? Minden kiderül most Jonathan Rigbyttõl, a marketing vezetõtõl... 

 

Mikor kezdõdik a szezon elõtti túra szervezése?
Nagyjából akkor, amikor az elõzõ évi turnéról visszajöttünk. Egy év talán soknak hangzik, de sok a tennivaló is. Legelõször körbe kell néznünk, mely országokat látogathatjuk meg. A klubnak 333 millió szurkolója van szerte a világban, bármelyik nagyobb ország szívesen üdvözlné a Manchester Unitedet. Ha az országot kiválasztottuk, elkezdünk dolgozni a helyi klubokkal és támogatókkal a mérkõzések menetérõl - melyik városba látogassunk el, ki ellen lépjünk pályára, és így tovább. Aztán következik a repülõjáratok és hotel foglalások összehangolása, a logisztika, a biztonsági szervek megszervezése, túra hirdetmények, promóciók szervezése, jegyek eladása és a szponzori- valamint média kötelezettségek megszervezése. De egy valami mindennél fontosabb. A szezon elõtti túrák legfõbb lényege, hogy a játékosaink megfelelõ erõnléti állapotba kerüljenek a szezonra. Így meg kell gyõzzük õket, hogy a lehetõ legjobb edzési lehetõségeket biztosítjuk számukra.

Sir Alex és az edzõi stáb mennyire vesz részt az útvonal kialakításában?
Minden egyes lépésben részt vesznek. A túra nagyszerû alkalom arra, hogy különbözõ helyszíneken különbözõ csapatokkal mérkõzzünk és természetesen találkozzunk azokkal a szurkolóinkkal, akik nem tudnak ellátogatni az Old Traffordra. De Sir Alexnek, Mike Phelannek és az edzõi stáb többi tagjának is meg kell bizonyosodnia arról, a játékosok a nagyon precíz edzésre összpontosítanak majd - a megfelelõ idõben edzenek, megfelelõ idõben étkeznek, megfelelõ idõben pihennek és így tovább. Az utóbbi hetekben sokat találkoztunk és beszéltünk az edzõi stábbal, hogy percre pontos tervet dolgozzunk ki.

 


Miért úgy döntött a klub, hogy visszatér Amerikába?
A futball hatalmas mértékben növekszik az Egyesült Államokban. Ha a gyerekeket nézzük, a labdarúgás sokkal gyorsabban növekszik, mint bármely másik sport, legyen az amrikai futball, kosárlabda vagy éppen baseball. Tavaly a világbajnokság miatt több játékosunk nem tudott velünk jönni. Ezért úgy söntöttünk, visszatérünk és az eddigi legnagyobb túrát szervezzük meg ott. Az amerikai szurkolóink létszáma közel 7 milliós, de úgy érezzük, egy ilyen klubnak, mint a Manchester United az is a feladata, hogy a világ elsõ számû sportjának népszerûségét a világ legnagyobb országaiban növelje. 

 


Tavaly nagyon meggyõzõ támaogatást kapott a United a kinti szurkolóktól...
Óriási volt. Chicharito éppen csak aláírt, de a szurkolók megõrültek érte, akárcsak a többiekért. Hatalmas stadionokban, rengeteg ember elõtt játszottunk, amerre csak mentünk, tömeg volt.

 


És az MLS csapatok is jó tesztet jelentettek játékosaink számára a pályán...
Igen, mindig versenyképes mérkõzéseket játszunk látogatóként, mikor egy MLS csapat ellen lépünk fel, pláne ha az All-Star csapat az ellenfél. Tavaly megvertük az All-Star csapatot, Hernandez elsõ fellépésén betalált, így egy nagyszerû esemény volt. Idén sokkal keményebb ellenfélre számítunk, hiszen David Beckham, Landon Donovan, Tierry Henry és Rafael Marquez is kifut ellenünk. De nagyon várjuk a New England Revolutin, a Seattle Sounders és a Chicago Fire elleni nagyszerû meccseket is, valamint természetesen a Bajnokok Ligája döntõje után a Barcelona elleni találkozót is, melyre Washingtonban több, mint 80000 szurkoló elõtt kerül majd sor.

 


Mik voltak a reakciók arra a hírre, hogy a United visszatér az Egyesült Államokba?
A reakciók fantasztikusak voltak. Természetesen vannak csalódott szurkolók is, amiért nem látogatunk el idén sem városukba, országokba, de a jegyeladások adataiból is az látszik, hatalmas turné lesz ez. Öt mérkõzést több, mint 300000 szurkoló elõtt fogjuk lejátszani, az MLS All-Stars és a Barcelona elleni mérkõzésekre napok alatt elfogytak a jegyek. A szurkolók nagyon örülnek, hogy olyan városokat választottunk, mint Boston vagy Seattle, ahol rengeteg fanatikus futballt követõember él, ám gakran mégis a túra fõszereplõje iránt sokkal inkább érdeklõdnek, mint a helyi csapatért.

 


Amellett, hogy a csapat felkészülésében fontos részt alkot a túra, kereskedelmi szempontból mennyire fontos ez a klub számára?
Nagyon fontos. Több támogatónk - mint az Aon vagy a Nike - amerikai székhelyû társaságok. De több támogatónk is - a DHL, a Turkish Airlines, a Concha Y Toro, az Audi és a Hublot is élénken érdeklõdik az óceánon túli üzletek iránt. De a túra nem csak kereskedelmi és reklám szempontból fontos. A Manchester United alapítványa az UNICEF-fel és a speciális olimpiák szervezõivel együtt sokat tesz majd ez idõ alatt is azért, hogy szellemileg rokkant gyerekeket és felnõtteket támogassunk. Tehát sok izgalmas dolog lesz a pályán kívül, és természetesen azon belül is.
 


manutd.com

Kövess minket Facebookon, Instagramon, Twitteren és YouTube-on is!



Támogasd adományoddal a ManUtdFanatics.hu működését!

Hozzászólások

Támogatás

Támogasd adományoddal
a ManUtdFanatics.hu működését!