A Manchester United a világ legértékesebb futballmárkája
A Manchester United lett a világ elsõ, egy milliárd dolláros értéket átlépõ futballmárkája, áll egy errõl szóló Brand Finance kutatásban.
A Brand Finance listája, amely az egyes futballcsapatok "márkaerejét", illetve azt méri, hogy miként képesek globális ismertségüket kiaknázni, megmutatja, hogy a Manchester United két trófea nélküli szezon ellenére is megkerülhetetlen tényezõ ebben a tekintetben.
| Csapatnév |
Helyezés 2015 |
Helyezés 2014 |
Ország |
Márkaérték 2015 ($) |
Márkaérték 2014 ($) |
| Manchester United FC | 1 | 3 | Anglia | 1206 | 739 |
| FC Bayern München | 2 | 1 | Németország | 933 | 896 |
| Real Madrid CF | 3 | 2 | Spanyolország | 873 | 768 |
| Manchester City FC | 4 | 5 | Anglia | 800 | 510 |
| Chelsea FC | 5 | 7 | Anglia | 795 | 502 |
| FC Barcelona | 6 | 4 | Spanyolország | 773 | 622 |
| Arsenal FC | 7 | 6 | Anglia | 703 | 505 |
| Liverpool FC | 8 | 8 | Anglia | 577 | 469 |
| Paris Saint-Germain FC | 9 | 10 | Franciaország | 541 | 324 |
| Tottenham Hotspur FC | 10 | 12 | Anglia | 360 | 248 |
| Juventus FC | 11 | 13 | Olaszország | 350 | 247 |
| Borussia Dortmund | 12 | 9 | Németország | 326 | 327 |
| FC Schalke 04 | 13 | 11 | Németország | 302 | 313 |
| AC Milan | 14 | 14 | Olaszország | 244 | 236 |
| Everton FC | 15 | 20 | Anglia | 228 | 121 |
A kutatás állítása szerint a United sikerének kulcsa a "páratlan" szponzori szerzõdésekben keresendõ, példaként hozva a szezononkénti 47 millió font összértékû Chevrolet mezszponzori szerzõdést.
Szintén remekül reagálták le a Vörös Ördögök a Nikeval korábban kötött mezgyártói szerzõdés lejáratát, hiszen szinte azonnal sikerült kialkudniuk egy sokkal kedvezõbbet az Adidasszal.
A német márka fogja a következõ tíz évben készíteni mezeiket a 750 millió font összértékû megállapodás értelmében, amely egyébként háromszorosa a korábban évenkénti 23.5 millió fontos Nike-szerzõdésnek.

Ez a hozzáértõ üzleti érzék a sikerük kulcsa, és ezzel együtt például ezért áll csak a hatodik helyen a Barcelona, amely pedig a legerõsebb márkával rendelkezõ klub a világon.
"Akármilyen sikerekben gazdag is lehet a Barcelona, ez sem elég számukra, hogy ugyanazon a szinten legyen márkaértékük, mint a rivális Real Madridé (amely márkaértéke 100 millió dollárral nagyobb), vagy éppen a hihetetlen ütemben fejlõdõ angol csapatoké" - magyarázza a kutatás.
"Sportsikereiknek, illetve annak köszönhetõen, hogy olyan már most legendás státuszt kivívó futballistákkal rendelkeznek keretükben, mint Messi és Neymar, a Barcelona jelenleg minden klub közül a legerõsebb márkával, a Brand Finance által AAA+-ra minõsítve."
"Azonban a "márkaerõsség" csak az adott márka fogalmi potenciálját mutatja. Ahhoz, hogy egy klub márkája bevételeket generáljon, ugyanolyan sztárokkal teletûzdelt üzleti csapat szükséges, mint amilyen a pályán kell egy végsõ sikerhez."
Ez az üzleti oldalon megfigyelhetõ erõsség a Manchester United viharos elõretörését jelentette a lista éléig meg sem állva.
Kövess minket Facebookon, Instagramon, Twitteren és YouTube-on is!
Támogasd adományoddal a ManUtdFanatics.hu működését!