Csökkent a United márkaértéke
Sorozatban harmadik éve a Real Madrid a világ legértékesebb futball klub márka, a Manchester United dobogós a Brand Finance 2021-es listáján.
Annak ellenére, hogy 10 százalékos csökkenés állt be a márkaértékében, a spanyol óriás továbbra is a világ legnagyobb márkaértékkel (1.27 milliárd euro) bíró futball klubja, megelőzve az ősi rivális Barcelonat (1.26 milliárd euro).
A 2021-es Football 50 jelentés top 10 klubja közé hat Premier League alakulat került be.
A Manchester United a harmadik helyen végzett 1.13 milliárd euros márkaértékével, így ők Anglia legnagyobb márkaértékű klubja, de csak 1 százalékkal előzi meg a városi vetélytárs Manchester City-t, akik az összesítés 4. pozíciójában zártak.
A United értékében ebben az évben 14 százalékos csökkenés állt be.
A zátonyra futott Európai Szuperliga kezdeményezés negatívan hatott a 12 alapító klub márkaértékére, közülük nyolc pedig a lista első 10 helyén szerepel. Az ESL kudarc összesen 600 millió euros visszaesést jelentett a márkaértékek tekintetében.
Nem lehet természetesen szó nélkül elmenni a koronavírus világjárvány negatív hatásai mellett sem, amely ebben az évben a top 50 klubot figyelembe véve 11.2 százalékos csökkenést eredményezett az összesített márkaérték tekintetében, amely annak fényében még hatalmasabb szám, hogy az előző évben ez a visszaesés csak 2.2 százalékot jelentett.
A top 10 legnagyobb márkaértékű klub 2021-ben:
Real Madrid (1.27 milliárd €)
Barcelona (1.26 milliárd €)
Manchester United (1.13 milliárd €)
Manchester City (1.11 milliárd €)
Bayern München (1.06 milliárd €)
Liverpool (973 millió €)
Paris Saint-Germain (887 millió €)
Chelsea (769 millió €)
Tottenham Hotspur (723 millió €)
Arsenal (675 millió €)
Kövess minket Facebookon, Instagramon, Twitteren és YouTube-on is!
Támogasd adományoddal a ManUtdFanatics.hu működését!