Megérné az Old Trafford névszponzorációja?

A Manchester United szezononként 26 millió font potenciális bevételtől esik el az Old Trafford névszponzorációjának hiánya okán, állapította meg a Duff & Phelps pénzügyi tanácsadó cég.


A tanulmányuk szerint a Vörös Ördögök nem aknázzák ki az Old Trafford névhasználati jogának értékesítésében rejlő extra bevétel lehetőségét, amely évente akár 7 millió fonttal is nagyobb mennyiségű összeget jelentene, mint amennyit a Manchester City kap, akik szezononként 19 millió fonttal gazdagodnak az Etihad szponzorációjának köszönhetően.

 

Emellett megállapították, hogy a Premier League potenciális névszponzori piaca 80 százalékos növekedést bemutatva a 2013-as 74.6 millió fontról 2017-re 135.6 millió fontra hízott, amely összeg több, mint háromnegyedén a bajnokság top 6 csapata osztozik.

 

Trevor Birch, a Duff & Phelps Egyesült Királyságbeli sportokért felelős vezetője, aki egyébként korábban a Chelsea és az Everton ügyvezetője is volt, azt azonban elismerte, ezek az értékek "nem tudományosan megalapozottak", a PA hírügynökséggel pedig közölte, ezek a számok "potenciálisan, elméletileg elérhető értéket takarnak, amelyek elképzelhető, hogy nem tükrözik a valós piaci helyzetet".

 

"Ez a téma sok érzelmi megnyilvánulással párosul, különösen ebben az országban, de ez az a terület, amely mint bevételi csatorna, egyértelműen nem került még megfelelően kiaknázásra" - mondta.

 

 

Sajtóinformációk szerint a felvetésre ismételten az a válasz érkezett, hogy a United részéről nem áll szándékukban a 75 ezer fő befogadására alkalmas Álmok Színháza névhasználati jogának értékesítése.

 

A tanulmány a két manchesteri klub stadionja után a Chelsea Stamford Bridge-n található arénájának nevét tartja a Premier League-ben a harmadik legértékesebbnek, szezononkénti 18 millió fontos potenciális értékkel.

 

A Tottenham új White Hart Lane-je évente 15.5 millió fontot generálhat, amivel éppen hogy csak megelőzi a városi rivális Arsenalt, akik az Emiratesszel kötött szerződésükből 15.3 millió fontot kapnak.

 

A hatodik helyet a Liverpool nem rég kibővített otthona, az Anfield foglalja el 11,1 millió fonttal, de a tanulmány szerint a régi híres pályák névszponzorációja nem annyira vonzó a cégek számára, miután az eredeti nevek nagyon erősen kötődnek a stadionokhoz - ez az állítás pedig az Old Traffordra ugyanúgy vonatkozhat.


Sky Sports



Hozzászólások