Továbbra is a United a legértékesebb futball márka

A Premier League rekord bajnoka továbbra is vezet, az angol és német klubok növekednek, ám az olasz és spanyol csapatoknál érzõdik az euróválság.


Annak ellenére, hogy az idei szezont trófea nélkül zárta a Manchester United, továbbra is a legértékesebb márkának számít a labdarúgás világában.

Idén is Sir Alex Ferguson csapata található a Brand Finance Football 50 lista élén, második helyre pedig az a Bayern München került, mely bár elvesztette a Bajnokok Ligája döntõjét a Chelsea-vel szemben, mégis 230,3 millió fontos növekedés tudható be a márka értékében.

Azonban Matt Hannagan elemzõ szerint a német óriásnak bõvülnie kell, különben beelõzik õt a következõ években: "A Bayernnek el kell kezdeni a feltörekvõ piacokon is építkezni, különben lemaradnak, ha túl erõsen támaszkodnak a hazai szurkolótáborukra."

David Haigh, a Brand Finance vezérigazgatója elmondta: "A két legnagyobb csapat különbözõ marketing stratégiával mûködik. A Bayern elõnyben részesíti a hazai rajongótábort, míg a United a globális lehetõségekre koncentrál."

A két spanyol óriás, a Barcelona és a Real Madrid egy helyet csúszott hátra, minek oka a spanyol gazdaságban keresendõ, hiszen a magas munkanélküliség miatt a bevételek is csappantak.

A BL gyõztes Chelsea továbbra is az 5. helyen áll, bár két trófeát is nyert, a Premier League-ben idén nagyon nem jött ki a lépés számára. Olaszországot csak az AC Milan képviseli az elsõ tíz helyen.

A négy nagy bajnokságból érkezõ klubokon kívül az Ajax áll a legelõkelõbb helyen, az Eredivisie bajnoka a 14., a márka értéke 144,6 millió euró, míg a Ligue 1 két csapattal - Olympique Marseille és Olympique Lyon - képviseli magát a 15. és 18. helyen.

 

Az elsõ 25 csapat listája:

 



 


goal.com

Kövess minket Facebookon, Instagramon, Twitteren és YouTube-on is!



Támogasd adományoddal a ManUtdFanatics.hu működését!

Hozzászólások

Támogatás

Támogasd adományoddal
a ManUtdFanatics.hu működését!